06 – 39 57 55 50

Motiveren tot leren, werken aan willen

Herken je dat je studenten onvoorbereid naar de les komen of zelfs niet op komen dagen? Ze tijdens de les vaak met hun telefoon bezig zijn? Op je vragen nauwelijks reactie komt? Ga je dan ook zelf steeds harder werken of heb je juist eerder de neiging je af te keren van studenten vanuit de gedachte ‘als je niet wilt, dan toch niet?’.

  • Wat bijdraagt aan de motivatie tot leren
  • Hoe je met de ontwikkeling, uitvoering en toetsing van je cursus de motivatie van je studenten kunt stimuleren
  • Wat je vooraf, tijdens en na afloop van je les kunt doen om hen te motiveren
  • Je kunt benoemen aan welke ‘knoppen’ je kunt draaien om de motivatie te verhogen
  • Je hebt concrete handvatten die je direct kunt toepassen bij verschillende onderdelen van je lespraktijk
  • Je hebt samen met andere docenten een gezamenlijk denkkader ontwikkeld waar vanuit je elkaar verder kunt helpen
  • Je kunt toelichten wat jouw persoonlijke kwaliteiten en ontwikkelmogelijkheden op het gebied van motiveren zijn zodat je gericht verder zelf aan de slag kunt gaan
  • Groepsgrootte: min. 5 – max. 12 deelnemers
  • Traject omvat tien weken waarvan:
    • Vier trainingsbijeenkomsten van één dagdeel
    • Twee begeleide intervisies van 2 uur
    • Werkplekopdrachten
    • Instructievideo(‘s)
  • Studiebelasting: 28 uur

Een docent zegt over dit traject:

Ik heb gezien dat het ontwerp van lessen en de toetsing cruciaal zijn om studenten te motiveren

Marielle van GelderenInstituut voor Communicatie, Hogeschool Utrecht

Wil je meer weten?

De Docentenacademie
Maliesingel 9
3581 BB Utrecht
06 – 39 57 55 50

Algemene voorwaarden
Klachtenregeling
Privacyverklaring
KVK 65338650
NL 97 TRIO 0391 1281 91

De Docentenacademie
Maliesingel 9
3581 BB Utrecht

06 – 39 57 55 50
KVK 65338650
NL 97 TRIO 0391 1281 91