06 – 39 57 55 50

In één keer raak: effectief feedback geven

Als docent geef je jouw studenten op allerlei manieren feedback, of het nu gaat om schriftelijke feedback op een tussenproduct, mondelinge feedback na een presentatie, feedback op een concept van een afstudeerrapport. Op veel verschillende manieren geef je aan studenten terug wat ze goed doen en waar ze zich nog op kunnen ontwikkelen. Feedback is dan ook één van meest krachtigste docentvaardigheden.

  • Hoe je feedback kunt geven die in een keer raak is
  • Hoe je weet of met je feedback het kwartje is gevallen
  • Hoe je met jouw feedback studenten aanzet tot leren en hun eigen verantwoordelijkheid vergroot
  • Je verschillende vormen van feedback kent
  • Je mondeling feedback kunt geven op een manier waarop de student weet wat er van hem wordt verwacht en de relatie behouden blijft
  • Je schriftelijke feedback kunt geven binnen de gestelde tijd
  • Je feedback kunt geven op een manier die aanzet tot leren en de verantwoordelijkheid en het zelf reflecterend vermogen van de student vergroot
  • Groepsgrootte: min. 5 deelnemers en max. 12 deelnemers
  • Het traject omvat tien weken waarvan
    • Vier trainingsbijeenkomsten van één dagdeel
    • Drie begeleide intervisiebijeenkomsten van 2 uur
    • Werkplekopdrachten
    • Instructievideo(‘s)
  • Studiebelasting: 28 uur

Een docent zegt over dit traject:

Ik heb ervaren hoe belangrijk mijn wijze van feedback geven op studenten is en ik heb geleerd om bewuster over mijn feedback na te denken. Ook heb ik enkele praktische zaken geïnternaliseerd, zoals het geven van positieve feedback, de ‘drieslag’ (waarneming – effect – evaluatie) en ik heb mijn feedback leren te doseren.

Jonas MoonsInstituut voor Communicatie, Hogeschool Utrecht

Wil je meer weten?

De Docentenacademie
Maliesingel 9
3581 BB Utrecht
06 – 39 57 55 50

Algemene voorwaarden
Klachtenregeling
KVK 65338650
NL 97 TRIO 0391 1281 91

De Docentenacademie
Maliesingel 9
3581 BB Utrecht

06 – 39 57 55 50
KVK 65338650
NL 97 TRIO 0391 1281 91