06 – 39 57 55 50

Full speed aan de slag met activerende werkvormen

Soms geef je een les waarvan je vindt dat je te veel zelf aan het woord bent en dat de studenten maar passief zijn. Het lukt je alleen maar niet om dit te doorbreken. Mogelijk door gebrek aan tijd en energie, maar misschien ook omdat je twijfelt over je eigen creativiteit. Je hebt wel eens een werkvormenboek open geslagen maar toen duizelde het je van alle mogelijkheden.

  • Hoe je werkvormen kiest vanuit de leerdoelen van jouw cursus of les
  • Hoe je werkvormen effectief instrueert
  • Hoe je werkvormen doelgericht nabespreekt

Je kent een breed scala aan werkvormen die je afhankelijk van het leerdoel in je les kunt inzetten. Je instrueert je werkvormen effectief zodat studenten ook daadwerkelijk aan de slag gaan en het leerresultaat  zo groot mogelijk is. Je kiest een vorm van nabespreking en voert deze uit met het oog op een zo hoog mogelijk leerrendement.

  • Groepsgrootte: min. 5 – max. 12 deelnemers
  • Traject omvat 8 weken waarvan:
    • Drie trainingsbijeenkomsten van één dagdeel
    • Een begeleide intervisie: 2 uur
    • Werkplekopdrachten
    • Instructievideo(‘s)
  • Studiebelasting: 28 uur

Een docent zegt over dit traject:

Het belang van een goede nabespreking is cruciaal

Erik van ReeInstituut voor Recht, Hogeschool Utrecht

Wil je meer weten?

De Docentenacademie
Maliesingel 9
3581 BB Utrecht
06 – 39 57 55 50

Algemene voorwaarden
Klachtenregeling
KVK 65338650
NL 97 TRIO 0391 1281 91

De Docentenacademie
Maliesingel 9
3581 BB Utrecht

06 – 39 57 55 50
KVK 65338650
NL 97 TRIO 0391 1281 91