06 – 39 57 55 50 info@dedocentenacademie.nl

Waardevolle feedback van studenten? Doe de BEVERTOEWEG

Binnen de opleiding Mondzorgkunde van de Hogeschool Utrecht behandelen tweede en derdejaars studenten op de kliniek echte patiënten. Door feedback van hun docenten krijgen studenten zicht op hun...

Hoe draag je effectief bij aan de autonomie van studenten?

In mijn vorige blog benoemde ik vier valkuilen waar je in kunt trappen als je de autonomie van studenten wilt stimuleren. Een docent reageerde op dit blog met de vraag: maar hoe kan ik dan wel op...

De valkuilen en misverstanden rondom autonomie

Studenten van de Juridische Hogeschool van Fontys hebben een petitie opgezet tegen de nieuwe onderwijsmethode van hun opleiding. Dit artikel was zaterdag 1 april in de Volkrant te lezen (link). Dit...
Geef studenten perspectief

Geef studenten perspectief

In mijn vorige blog pleitte ik voor het bewust confronteren van studenten met hun onbekwaamheid met als doel ze beter in de leerstand te krijgen. Maar schieten studenten dat niet op slot waardoor ze niet mee kunnen komen? Deze reactie kreeg ik van een docent. Ik snap...

Evalueren doe je vooral zelf!

Evalueren doe je vooral zelf!

Het einde van het eerste onderwijsblok komt in zicht. Tijd voor de broodnodige cursus- en docentevaluaties. Meestal krijgen de studenten een digitale vragenlijst in hun mailbox met een aantal vragen of stellingen. Vervolgens worden op de resultaten de nodige statische...

Ben jij een inspirerende docent?

Ben jij een inspirerende docent?

Dit is één van de vragen die je vaak in onderwijsevaluaties tegenkomt. Met relatief lage scores op deze vraag kwam een opleiding naar mij toe. De docenten vroegen zich af wat zij konden doen om ervoor te zorgen dat zij inspirerender zouden zijn? Daar had ik geen...

De Docentenacademie
Bijleveldstraat 31
3521 EM Utrecht
06 – 39 57 55 50

De Docentenacademie
Maliesingel 9
3581 BB Utrecht

info@dedocentenacademie.nl

06 – 39 57 55 50
KVK 76906531
NL 97 TRIO 0391 1281 91